autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW e36 coupe/sedan zakup.
Autor Wiadomość
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 01:44   BMW e36 coupe/sedan zakup.

Pytanie do znawców.
Czy warto kupować 316/318/320 i swapować na 2.5/2.8 czy lepiej szukać takiego co fabrycznie wyjechało z pojemością 2000+?

Głównie chodzi mi o różnice w zawiasie i heblach.

Auto ma służyć do weekendowej chłosty i szeroko rozumianego funu na track dayach i innych tego typu eventach wiec im większe hamulce i wytrzymalsze zawieszenie tym lepiej :)
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
Ostatnio zmieniony przez Tomek Nie Paź 05, 2014 01:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 02:20   

kup 2.0
swap na 2.5 dziecinnie prosty, bo kupujesz tylko silnik i przekładasz- zero przeróbek.

1.6 & 1.8 mają bębny i gówniane hamulce, licznik itp także nie opłaca sie kupować zwłaszcza, że 2.0 są tanie jak barszcz.
sedan szybciej znajdziesz za dobrą kasę niż coupe

2.8 to już trochę droższa sprawa, ale na moje to 2.5 wystarcza w zupełności dla początkującego.


jak nie chcesz się bawić w swapy itp to nie raz naprawde tanio idzie wyrwać jakieś e36 320,325 wstępnie przygotowane do zabawy - kubeł, ręczny itp.

a i jeszcze jedno - znalezienie nie skatowanej 2.5 192km granicy z cudem ;p
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bartek Nie Paź 05, 2014 02:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 11:44   

Popieram Bartasa, Za jakiś czas moje e36 będzie na sprzedaż, czekam kiedy lakiernik mnie przestanie olewać, Jak co to za dobry piniondz oddam :twisted:
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 13:24   

Z tymi przeróbkami to tak nie do końca jest różnica w wydechu (jedna/ dwie rury) zawieszeniu , no i podstawowe pytanie czy będzie na simensie czy na boshu

316 i 318 swapowac do upalania się raczej nie opłaca ale fakt dostaniesz za nisze pieniądze i bude w naprawdę dobrym stanie ale do swapu potrzebne będzie silniczek ze skrzynią , sprzegłem , ews-em , wydechem, obud.filtra , wał , półosie,most, przepływka, 2*kluczyki itp.
Chociaż widziałem ze 318 m42 na spawie i mokrym daje rade :D

325 generalnie najlepiej się nadaje ale dorwanie dobrej sztuki graniczy z cudem (chyba ze już w setupie dryftowym spaw i bez wnętrza)

Co do 328 to musisz przygotować minimalnie 10 tyśi a dobre sztuki to śmieszne pieniądze 15+

Właśnie najlepszy wybór na początek to 320

Aha i szybciej dorwać sedana niż coupe w dobrym stanie a najlepszy do upalania jest podobno kompot

Jak ci nie przeszkadza ze lewarowanie (może sprawiać trudności) jakies wycie , tłuczenie w zawieszeniu nierówna praca silnika ,wycieki,tona spszpachlu na karoseri. to myślę ze z 5 tyś wystarczy , poniżej tej kwoty raczej sobie odpuścić .
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 14:03   

Moje e 36 po malowaniu,zaprawkach i oklejeniu boczków będę wystawiał za jakieś 4500, zawieha ogarnięta, gaz na tip top, w tygodniu nowe oc robie, przegląd do 10 listopada, ale jak co to na pewno zrobię nowy :cool:
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 14:27   

E36 to auto produkowane od 1991 do 1999 (no może compacty do 2000roku) czyli na chwilę obecną mają od 14-15 lat (najmłodsze!) do 23 lat !!!
w aucie powyżej 10-15 lat pierwszorzędną rolę odgrywa STAN a nie ROCZNIK!! nawet niebieskie książeczki chętnie używane przez pracowników skarbówki nie obejmują dokładnie aut starszych niż 15 lat..

czy w 18-20 letnim aucie opłaca się robić jakiś SWAP? i co to jest ten SWAP? na moje SWAP to jest montowanie silnika który nie wychodził w danym modelu, najlepiej mocniejszego niż paleta modeli to przewidywała..

jaki jest sens kupna 316, 318, 320 za 5k. PLN i pakowanie w niego M50/M52 B25/B28, które można kupić w podobnym stanie co poprzednie od 7-8k. PLN?? no chyba że ukradniesz gdzieś zdrowy motor i zlecisz przekładkę znajomemu, za którego usługę nie chcesz płacić.. :twisted:

..wszystko zależy od.. KASY! budżet gra tu pierwszorzędną rolę! E36 - co tu owijać w bawełnę to STARY samochód, technicznie odbiega od obecnych BMW o lata świetlne, ale jest za młody na klasyka.. i długo nim jeszcze nie będzie.. a jak już kiedyś będzie to na pewno nie te SWAPOWANE..

taka dygresja - zdrową 318 pojeździ się lepiej i przyjemniej niż zdezelowaną 320, zdrowym 318is pojeżdzi się lepiej niż zdechłym 325.. 328-to w naszym kraju mitologia.. nie wierzę, że w 16 letnim M52B28 nie trzeba będzie zmienić np uszczelki pod głowicą.. a jak trzeba to powodzenia :-P

na koniec, moje opinie na dzień dzisiejszy:
100-2000zł - tak naprawdę złom, nawet nie dawca części - bo to co potrzebne innym w tym aucie nie istnieje
2000-4000zł - lepsze złomy które można już katować, ale murowane problemy jeśli chodzi o coroczny przegląd techniczny
4000-7000zł - 316, 318, 320 wymagające jeszcze gotówki żeby doprowadzić je do stanu Freunde am Fahren
6000-9000zł - 318is, 323, 325, 328 wymagające jeszcze gotówki żeby doprowadzić je do stanu Freunde am Fahren
7000-10000 - ładne sztuki 316, 318, 320 - którymi można naprawdę pojeździć i każdy kto wie o co bangla nie powie Ci JUŻ że jeździsz struclem/kebabem
9000-15000 - ładne jeżdżące sztuki 318iS, 323, 325, 328 dające radość z jazdy.. :-D

ta powyższa klasyfikacja nie obejmuje nadwozi Cabrio - tam są inne prawa.. nie obejmuje też modeli z serii M3 boi tam klasyfikacja podobna, tyle że w Euro :razz:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 16:01   

conpress napisał/a:


na koniec, moje opinie na dzień dzisiejszy:
100-2000zł - tak naprawdę złom, nawet nie dawca części - bo to co potrzebne innym w tym aucie nie istnieje
2000-4000zł - lepsze złomy które można już katować, ale murowane problemy jeśli chodzi o coroczny przegląd techniczny
4000-7000zł - 316, 318, 320 wymagające jeszcze gotówki żeby doprowadzić je do stanu Freunde am Fahren
6000-9000zł - 318is, 323, 325, 328 wymagające jeszcze gotówki żeby doprowadzić je do stanu Freunde am Fahren
7000-10000 - ładne sztuki 316, 318, 320 - którymi można naprawdę pojeździć i każdy kto wie o co bangla nie powie Ci JUŻ że jeździsz struclem/kebabem
9000-15000 - ładne jeżdżące sztuki 318iS, 323, 325, 328 dające radość z jazdy.. :-D

ta powyższa klasyfikacja nie obejmuje nadwozi Cabrio - tam są inne prawa.. nie obejmuje też modeli z serii M3 boi tam klasyfikacja podobna, tyle że w Euro :razz:

Genialnie ujęte conpress
Amen
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 20:52   

Tata conpress, dobrze prawi. Ament x2 Dlatego ja swą przygodę z bawarkami definitywnie kończę. Dozbieram z 5-6 tysi i może zainteresuje się Mietkami ? c-klasa 2.2, Volvo 850 2.4 20v (nie tak zaorane jak moje byłe, myślę że budżetu starczy ?) Jak bym miał z dychę to bym poszukał compressora...
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
Lincoln
MEGA MODERATOR



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3311
Skąd: Osiek
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 23:32   

rusek13 napisał/a:
Tata conpress, dobrze prawi. Ament x2 Dlatego ja swą przygodę z bawarkami definitywnie kończę. Dozbieram z 5-6 tysi i może zainteresuje się Mietkami ? c-klasa 2.2, Volvo 850 2.4 20v (nie tak zaorane jak moje byłe, myślę że budżetu starczy ?) Jak bym miał z dychę to bym poszukał compressora...


Tak właśnie kończy się przelotna miłość i pozostaje uraz do marki.
 
 
 
rusek13
Kierowca Rajdowy
ZIOMAL NIEGODZIWIEC



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 702
Skąd: Ty mieszkasz?
Wysłany: Pon Paź 06, 2014 07:07   

Lincoln, Miałem kiedyś e 30 turing td, i bardzo ciepło wspominam, tym bardziej że po małych przeróbkach dawało baty każdemu e36 320 bez problemu... Ale to były innne czasy...
_________________
LIFE WILL KILL YOU!
 
 
 
cimar
Szybki i wściekły
Naczelnik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 5105
Skąd: Północ
Wysłany: Pon Paź 06, 2014 11:21   

Tomix napisał/a:
conpress napisał/a:


na koniec, moje opinie na dzień dzisiejszy:
100-2000zł - tak naprawdę złom, nawet nie dawca części - bo to co potrzebne innym w tym aucie nie istnieje
2000-4000zł - lepsze złomy które można już katować, ale murowane problemy jeśli chodzi o coroczny przegląd techniczny
4000-7000zł - 316, 318, 320 wymagające jeszcze gotówki żeby doprowadzić je do stanu Freunde am Fahren
6000-9000zł - 318is, 323, 325, 328 wymagające jeszcze gotówki żeby doprowadzić je do stanu Freunde am Fahren
7000-10000 - ładne sztuki 316, 318, 320 - którymi można naprawdę pojeździć i każdy kto wie o co bangla nie powie Ci JUŻ że jeździsz struclem/kebabem
9000-15000 - ładne jeżdżące sztuki 318iS, 323, 325, 328 dające radość z jazdy.. :-D

ta powyższa klasyfikacja nie obejmuje nadwozi Cabrio - tam są inne prawa.. nie obejmuje też modeli z serii M3 boi tam klasyfikacja podobna, tyle że w Euro :razz:

Genialnie ujęte conpress
Amen

to jak chcesz moją 325 ci sprzedam za 14tys
_________________
"Bo los z nas drwi, drwi z nas co dzień"
Ostatnio zmieniony przez cimar Pon Paź 06, 2014 11:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mtey
Kierowca kat. A



Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 187
Skąd: okolice Pelplina
Wysłany: Wto Paź 07, 2014 04:28   

Generalnie 2.0 to muł jezeli zostawiasz wnetrze i seryjny dyfer. 2.5 lepsze ale też za chwile sie znudzi tak samo 2.8, zostaje emka
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Czw Paź 09, 2014 02:14   

hmm z waszych odpowiedzi wynika, że pułap jeżdżącego 2.5/28 to +-10kpln a itak na 90% właściciel "seba" ją katował nie raz... dodatkowym minusem jest to że auto bedzie gnilo bo jest stare i zazwyczaj zaliczyło przygodę

za sumę 10kpln wpadł mi do głowy pomysł na Audi A8 D2 które wcześniej chciałem jako dupowóz ale do chłosty na torze pewnie tez sie nada... :)
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Czw Paź 09, 2014 02:22   

Tomek napisał/a:
...
za sumę 10kpln wpadł mi do głowy pomysł na Audi A8 D2 które wcześniej chciałem jako dupowóz ale do chłosty na torze pewnie tez sie nada... :)


przejedź się po torze 325 z zaspawanym dyfrem a potem audi . Zobacz w którym aucie będzie większa frajda i adrenalina, bo to chyba o to chodzi ...

jeżdzącego 325 dostaniesz za 3-4 tyś. 328 min 6tys ale rewelacji z nadwoziem nie będzie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bartek Czw Paź 09, 2014 02:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Czw Paź 09, 2014 13:13   

Tomek napisał/a:
hmm z waszych odpowiedzi wynika, że pułap jeżdżącego 2.5/28 to +-10kpln a itak na 90% właściciel "seba" ją katował nie raz... dodatkowym minusem jest to że auto bedzie gnilo bo jest stare i zazwyczaj zaliczyło przygodę

za sumę 10kpln wpadł mi do głowy pomysł na Audi A8 D2 które wcześniej chciałem jako dupowóz ale do chłosty na torze pewnie tez sie nada... :)


żal wydać czy brak 10k. PLN na 325/328 ??

bo jak problem wydać 10k. PLN.. to powodzenia w utrzymaniu A8 D2.. które żeby było w miarę sprawne/sensowne - trza położyć 18-25 k. PLN
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13