autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Volvo 850 T5 - S850R
Autor Wiadomość
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy
OPEL



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 2348
Skąd: okolice Gtc
Wysłany: Śro Mar 25, 2015 08:37   

zaje fajny kredens :razz: szacun naprawde
_________________
kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
 
 
 
Halk
Kierowca Rajdowy
Stig z Włoch



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 709
Skąd: okolice Czeczewa
Wysłany: Śro Mar 25, 2015 21:44   

Fajny kredensik. Ciekawe jak to się zbiera. Trzeba to obadać na spocie. Ty tak silnik wylizałeś? :grin: czy klient miał do sprzedaży tak wyczyszczone? :smile:
_________________
"Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła."
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Czw Mar 26, 2015 00:20   

Sam się zrobił taki był :P . Ja go takiego kupiłem.

Dzisiaj przy wymiane oleju w silniku, skrzyni i moście mechanior zdiagnozował uszkodzony Zimmering półosi z prawej strony. Może to mieć związek z napieprzającym przegubem z tejże strony. Jutro rano musze namierzyć jakie przeguby mam (były 2 typy) i do wtorku graty powinny być u mnie, a raczej u mojego mechanika :)
Ostatnio zmieniony przez SgtR Czw Mar 26, 2015 00:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Czw Mar 26, 2015 03:51   

SgtR napisał/a:

mechanior zdiagnozował uszkodzony Zimmering półosi z prawej strony. Może to mieć związek z napieprzającym przegubem z tejże strony.


nie może mieć.
_________________
Forza Italia!
 
 
 
Halk
Kierowca Rajdowy
Stig z Włoch



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 709
Skąd: okolice Czeczewa
Wysłany: Czw Mar 26, 2015 23:21   

Wg Zeperfsa jest koło 9 do 100. Już dobrze. Kurde, czas zmieniać auto. Każdy mnie tu łyka ;>

Zeperfsowe porównie Lancia K 2.4 vs Volvo 850

Pytanie. Odczuwasz różnicę pomiędzy PB/LPG?
_________________
"Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła."
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Pią Mar 27, 2015 00:50   

9 wychodzi? Będzie mniej, na pewno :D Na letnich i dobrym starcie.

Jak mam dobry gaz (głównie Shell, czasem Statoil) to nie czuje.
 
 
 
Jaca!
Kierowca Rajdowy
Manufaktura Italia



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 1506
Skąd: Siwiałka
Wysłany: Pią Mar 27, 2015 01:44   

Halk napisał/a:
Wg Zeperfsa jest koło 9 do 100.


Nie wiem jak patrzysz ale u mnie podają 7.3 :P
_________________
Forza Italia!
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 21:51   

..a moze np jutro w Borsku sprawdzic dane katalogowe?
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 23:33   

Odpada, nie będę się ścigał na zimówkach i wpół uwalonym przegubie i bez zrobionych sond. Potem, jak najbardziej ;)
 
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 20:04   

Duży update, sporo się działo:

Sondy zmienione, check został. Zniknął po usunięciu błędów, ale pojawił się przy nastepnym odpaleniu. Problemem jest BOV, który wypuszczając powietrze wprawia komputer w zakłopotanie. Czujnik przed turbo wyczuwa, że jakieś powietrze powinno zostać w obwodzie, a tego powietrza nie ma. W panice podlewa paliwem, sondy dostają pierd****ca, bo maja za bogato, wywalaja błąd i potem bład pokazuje sterownik -> czyli mamy powód Check Engine. To załatwię w drugiej kolejności
_____________________________________________________

Po 3 tygodnia walki z cieknącym simmeringiem skrzyni udało się wszystko połatać.

Po zakupie auta poprosiłem mechaniora, żeby mi wymienił oleje. Silnik OK, most OK, ale skrzyni nie zrobił, bo ciekł simmering po przekroczeniu ok. 1.4L. Zmierzyłem stary simmering, połoś i kupiłem odpowiedni. Przyjechałem do kumpla, zmieniamy simmering, wszystko wchodzi, super. Lejemy olej... I plama 75W80 na ziemi. Łotafak? :neutral: Dowiedziałem się, że półoś była toczona. :shock: Supcio. Dodatkowo kupiłem jeszcze nowy przegub zew. od 850tki... potem okazało się, że 850 miały 2 typy przegubów, nakrętka i śruba wchodządza do przegubu, ja oczywiście kupiłem ten zły, z nakrętką. Tego katalog Intercarsu nie przewidział.

Próba nr. 2: Dostałem cynk od poprzedniego właściciela, że półoś z S60/V70 II będzie pasować. Trochę zdziwko, bo przecież to dużo szersze auta. Znalazłem półoś która miała pasować, kupiłem taką która jest podobna, ale nie toczona... No i miała prawidłowy przegub zewnętrzny, na gęstszy frez. Potem się okazało, że kupiłem to samo, znowu zaczęło ciec, bo strona skrzyni była zbyt wąska. :roll:

Problemem okazało się to, że w 850 nie było 6 biegowych skrzyń. Moja taką ma i od razu półosie są inne. Tutaj porównanie od strony skrzyni:
5 biegów: 6 biegów:
I poprzedni właściciel zamontował półoś właśnie 5 biegową. Tylko jak widać na obrazku i po numerach części, simmering 5 biegowy jest dużo mniejszy od 6 biegowego (27mm średnicy wew. vs 40mm). Dodatkowo półoś 5 biegowa wchodziła mniej w skrzynię, było widać "pierścień" graniczny na 1/4 długości całego frezu. Stąd wycieki powyżej pewnego stanu.

Próba nr. 3: Przypomniałem sobie, że mam w bagażniku półoś odpowiedniej długości i grubości! Tylko brakuje jej przegubu zewnętrznego! Eureka! Przyjeżdżam do kumpla, rozbieramy przegub i jazda na tą nową półoś... I dupa. Ośka pomiędzy przegubami od strony zewnętrznego ma delikatnie szerszy frez niż przegub i przegub nie wlezie... Nożesz. Poddaliśmy się, założyliśmy starą półoś, dolaliśmy tyle olej ile wlazło i znowu na tarczy.

Próba nr. 4: U tego samego sprzedawcy od którego kupiłem półoś z próby nr. 2 znalazłem, jak się wydawało, półoś idealną. Szeroka przy skrzyni, przeguby z nowszych roczników i pasuje do tych samych modeli. Dogadałem się z ludźmi od GPP_Kraków (konto na allegro się tak nazywa, polecam), że kupie tą drugą, a starą odeśle w pudełku w którym przyjdzie nowa, bo jej nie zakładałem nawet. Przyszła na czas, świetnie spakowana. Dzida do kumpla. Półoś pięknie wlazła w skrzynie, z wyczuwalnym oporem simmeringa, czyli jesteśmy w domu. Wrzucamy zewnętrzny w zwrotnicę... i znowu dupa. Nowa półoś jest ok 0,5-1cm za długa i nie możemy zamontować wahacza. Szlag by to trafił! Kolejny raz coś! Trochę załamani zaczęliśmy rozkminiać co by tu zrobić. Nagle kolega wpadł na genialny pomysł. Z racji tego, że przegub zewnętrzny na tej nowej i tak była wyjechany, stwierdziliśmy, że go ściągniemy i wstawimy mój stary, który był w dobrym stanie, jak się okazało. Dodatkowo skrócimy tą ośkę między przegubami. Mówice co chcecie, ale po założeniu przegubu, nasmarowaniu i skręceniu zwisu wszystko pasowało! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: To auto to jest kosmita, i najwyraźniej potrzebuje kosmicznych rozwiązań. Do tego zniknęła nagła podsterowność na lewych zakrętach. Byłem w szoku, żę to półoś była powodem tych problemów, ale całe szczęście rozwiązały się. Jeżeli cokolwiek będzie się działo, dam to tokarzowi do naspawania i dofrezowania uciętego centymetra, żeby przegub miał 100% chwyt. Zostało jeszcze strzelanie poduchy McPhersona, swap hamulców na 302mm i zwis gotowy. 8-)


Nie wiem ile ta skrzynia jeździła na połowie wymaganego oleju, ale teraz powinno być OK. Zapomniałem wziąć oleju i dopiero jutro będzie dolany do stanu :oops: Muszę podziękować koledze Bińskiemu za wielokrotne udostępnienie kanału i Adrianowi za odprawianie czarów w kanale :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez SgtR Wto Kwi 21, 2015 20:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14808
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 23:08   

SgtR napisał/a:
Mówice co chcecie, ale po założeniu przegubu, nasmarowaniu i skręceniu zwisu wszystko pasowało!

SgtR napisał/a:
To auto to jest kosmita

SgtR napisał/a:
Zostało jeszcze strzelanie poduchy McPhersona, swap hamulców na 302mm i zwis gotowy

opis mega długi :) ale da się to przeczytać :) rozumiem, że auto już działa a skoro tak to może
conpress napisał/a:
moze np jutro w Borsku sprawdzic dane katalogowe?

SgtR napisał/a:
Potem, jak najbardziej


czy teraz to już potem ?

:) daj znać może jakis wypad zrobimy gdzieś.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 12:44   

Wiem, że długi, ale sama historia też była długa...

Widzę jesteś bardzo bojowo nastawiony :P . Nigdzie się nie ruszam, z 3 bardzo prozaicznych powodów:
- NIE MAM CZASU
- Cały czas mam checka, bez tego auto nie idzie tak jak powinno. Jak znajdzie się BOV hybrydowy, będzie ganianie ;) .
- No i nie mam letnich opon, mają być na dniach.

Z ciekawostek, auto zawiozło mnie, i moich 3 pasażerów oraz nasz bagaż do Szczecina i spowrotem. Na 800km trasy spalanie wyniosło 11.2L gazu :mrgreen: . 200+ koni, 1900kg wagi, i niech mi ktoś powie, że LPG to syf :razz:
 
 
 
Lechu
Kierowca kat. B


Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 214
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 14:33   

A ostatnio pisałeś że nie masz tych 200 km... :mrgreen: a teraz się pojawiły ? Oryginalne 2,3 T5 ma ich 250. Chyba że ja się mylę :razz:
 
 
SgtR
Kierowca kat. A
Treser Łosi



Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 171
Skąd: Kokoszkowy
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 16:34   

Lechu napisał/a:
A ostatnio pisałeś że nie masz tych 200 km... :mrgreen: a teraz się pojawiły ? Oryginalne 2,3 T5 ma ich 250. Chyba że ja się mylę :razz:


Pisałem, że oryginalnych 250KM nie ma :P . Że będzie okolica 200KM. Oryginalne 2.3 T5 miało od 225 do 250 koni, to zależy od wersji. Moja ma mieć 250KM w serii. Tak jak pisze, zrobimy BOVa, zobaczymy ile koni mam naprawdę ;) Teraz nawet nie opłąca się zakłądać RaceLogica
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 18:08   

Lechu napisał/a:
A ostatnio pisałeś że nie masz tych 200 km... :mrgreen: a teraz się pojawiły ? Oryginalne 2,3 T5 ma ich 250. Chyba że ja się mylę :razz:


oj tam, oj tam.. Lechu nie czepiaj się.. DUPOHAMOWNIA inercyjna zawsze prawdę Ci powie :mrgreen: :razz:
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13