|
|
Volvo 850 T5 - S850R |
Autor |
Wiadomość |
MICHAŁ
Mistrz Kierownicy OPEL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 2348 Skąd: okolice Gtc
|
Wysłany: Śro Mar 25, 2015 08:37
|
|
|
zaje fajny kredens szacun naprawde |
_________________ kompleksowe usługi hydrauliczne.kotłownie gazowe ,olejowe,weglowe , instalacjie gazowe.instalacjie grzewcze .
|
|
|
|
|
Halk
Kierowca Rajdowy Stig z Włoch
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 709 Skąd: okolice Czeczewa
|
Wysłany: Śro Mar 25, 2015 21:44
|
|
|
Fajny kredensik. Ciekawe jak to się zbiera. Trzeba to obadać na spocie. Ty tak silnik wylizałeś? czy klient miał do sprzedaży tak wyczyszczone? |
_________________ "Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła." |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Czw Mar 26, 2015 00:20
|
|
|
Sam się zrobił taki był . Ja go takiego kupiłem.
Dzisiaj przy wymiane oleju w silniku, skrzyni i moście mechanior zdiagnozował uszkodzony Zimmering półosi z prawej strony. Może to mieć związek z napieprzającym przegubem z tejże strony. Jutro rano musze namierzyć jakie przeguby mam (były 2 typy) i do wtorku graty powinny być u mnie, a raczej u mojego mechanika |
Ostatnio zmieniony przez SgtR Czw Mar 26, 2015 00:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Czw Mar 26, 2015 03:51
|
|
|
SgtR napisał/a: |
mechanior zdiagnozował uszkodzony Zimmering półosi z prawej strony. Może to mieć związek z napieprzającym przegubem z tejże strony. |
nie może mieć. |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
Halk
Kierowca Rajdowy Stig z Włoch
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 709 Skąd: okolice Czeczewa
|
Wysłany: Czw Mar 26, 2015 23:21
|
|
|
Wg Zeperfsa jest koło 9 do 100. Już dobrze. Kurde, czas zmieniać auto. Każdy mnie tu łyka ;>
Zeperfsowe porównie Lancia K 2.4 vs Volvo 850
Pytanie. Odczuwasz różnicę pomiędzy PB/LPG? |
_________________ "Dopóki nie podjąłeś decyzji i jeszcze się wahasz to jednocześnie nie dajesz z siebie 100%. Jesteś tym facetem, który na autostradzie jedzie lewym pasem 50 km/h i nie dość, że sam nie czerpie przyjemności z jazdy, to jeszcze wkurza wszystkich dookoła." |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Pią Mar 27, 2015 00:50
|
|
|
9 wychodzi? Będzie mniej, na pewno Na letnich i dobrym starcie.
Jak mam dobry gaz (głównie Shell, czasem Statoil) to nie czuje. |
|
|
|
|
Jaca!
Kierowca Rajdowy Manufaktura Italia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Gru 2011 Posty: 1506 Skąd: Siwiałka
|
Wysłany: Pią Mar 27, 2015 01:44
|
|
|
Halk napisał/a: | Wg Zeperfsa jest koło 9 do 100. |
Nie wiem jak patrzysz ale u mnie podają 7.3 |
_________________ Forza Italia! |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 21:51
|
|
|
..a moze np jutro w Borsku sprawdzic dane katalogowe? |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Sob Mar 28, 2015 23:33
|
|
|
Odpada, nie będę się ścigał na zimówkach i wpół uwalonym przegubie i bez zrobionych sond. Potem, jak najbardziej |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 20:04
|
|
|
Duży update, sporo się działo:
Sondy zmienione, check został. Zniknął po usunięciu błędów, ale pojawił się przy nastepnym odpaleniu. Problemem jest BOV, który wypuszczając powietrze wprawia komputer w zakłopotanie. Czujnik przed turbo wyczuwa, że jakieś powietrze powinno zostać w obwodzie, a tego powietrza nie ma. W panice podlewa paliwem, sondy dostają pierd****ca, bo maja za bogato, wywalaja błąd i potem bład pokazuje sterownik -> czyli mamy powód Check Engine. To załatwię w drugiej kolejności
_____________________________________________________
Po 3 tygodnia walki z cieknącym simmeringiem skrzyni udało się wszystko połatać.
Po zakupie auta poprosiłem mechaniora, żeby mi wymienił oleje. Silnik OK, most OK, ale skrzyni nie zrobił, bo ciekł simmering po przekroczeniu ok. 1.4L. Zmierzyłem stary simmering, połoś i kupiłem odpowiedni. Przyjechałem do kumpla, zmieniamy simmering, wszystko wchodzi, super. Lejemy olej... I plama 75W80 na ziemi. Łotafak? Dowiedziałem się, że półoś była toczona. Supcio. Dodatkowo kupiłem jeszcze nowy przegub zew. od 850tki... potem okazało się, że 850 miały 2 typy przegubów, nakrętka i śruba wchodządza do przegubu, ja oczywiście kupiłem ten zły, z nakrętką. Tego katalog Intercarsu nie przewidział.
Próba nr. 2: Dostałem cynk od poprzedniego właściciela, że półoś z S60/V70 II będzie pasować. Trochę zdziwko, bo przecież to dużo szersze auta. Znalazłem półoś która miała pasować, kupiłem taką która jest podobna, ale nie toczona... No i miała prawidłowy przegub zewnętrzny, na gęstszy frez. Potem się okazało, że kupiłem to samo, znowu zaczęło ciec, bo strona skrzyni była zbyt wąska.
Problemem okazało się to, że w 850 nie było 6 biegowych skrzyń. Moja taką ma i od razu półosie są inne. Tutaj porównanie od strony skrzyni:
5 biegów: 6 biegów:
I poprzedni właściciel zamontował półoś właśnie 5 biegową. Tylko jak widać na obrazku i po numerach części, simmering 5 biegowy jest dużo mniejszy od 6 biegowego (27mm średnicy wew. vs 40mm). Dodatkowo półoś 5 biegowa wchodziła mniej w skrzynię, było widać "pierścień" graniczny na 1/4 długości całego frezu. Stąd wycieki powyżej pewnego stanu.
Próba nr. 3: Przypomniałem sobie, że mam w bagażniku półoś odpowiedniej długości i grubości! Tylko brakuje jej przegubu zewnętrznego! Eureka! Przyjeżdżam do kumpla, rozbieramy przegub i jazda na tą nową półoś... I dupa. Ośka pomiędzy przegubami od strony zewnętrznego ma delikatnie szerszy frez niż przegub i przegub nie wlezie... Nożesz. Poddaliśmy się, założyliśmy starą półoś, dolaliśmy tyle olej ile wlazło i znowu na tarczy.
Próba nr. 4: U tego samego sprzedawcy od którego kupiłem półoś z próby nr. 2 znalazłem, jak się wydawało, półoś idealną. Szeroka przy skrzyni, przeguby z nowszych roczników i pasuje do tych samych modeli. Dogadałem się z ludźmi od GPP_Kraków (konto na allegro się tak nazywa, polecam), że kupie tą drugą, a starą odeśle w pudełku w którym przyjdzie nowa, bo jej nie zakładałem nawet. Przyszła na czas, świetnie spakowana. Dzida do kumpla. Półoś pięknie wlazła w skrzynie, z wyczuwalnym oporem simmeringa, czyli jesteśmy w domu. Wrzucamy zewnętrzny w zwrotnicę... i znowu dupa. Nowa półoś jest ok 0,5-1cm za długa i nie możemy zamontować wahacza. Szlag by to trafił! Kolejny raz coś! Trochę załamani zaczęliśmy rozkminiać co by tu zrobić. Nagle kolega wpadł na genialny pomysł. Z racji tego, że przegub zewnętrzny na tej nowej i tak była wyjechany, stwierdziliśmy, że go ściągniemy i wstawimy mój stary, który był w dobrym stanie, jak się okazało. Dodatkowo skrócimy tą ośkę między przegubami. Mówice co chcecie, ale po założeniu przegubu, nasmarowaniu i skręceniu zwisu wszystko pasowało! To auto to jest kosmita, i najwyraźniej potrzebuje kosmicznych rozwiązań. Do tego zniknęła nagła podsterowność na lewych zakrętach. Byłem w szoku, żę to półoś była powodem tych problemów, ale całe szczęście rozwiązały się. Jeżeli cokolwiek będzie się działo, dam to tokarzowi do naspawania i dofrezowania uciętego centymetra, żeby przegub miał 100% chwyt. Zostało jeszcze strzelanie poduchy McPhersona, swap hamulców na 302mm i zwis gotowy.
Nie wiem ile ta skrzynia jeździła na połowie wymaganego oleju, ale teraz powinno być OK. Zapomniałem wziąć oleju i dopiero jutro będzie dolany do stanu Muszę podziękować koledze Bińskiemu za wielokrotne udostępnienie kanału i Adrianowi za odprawianie czarów w kanale |
Ostatnio zmieniony przez SgtR Wto Kwi 21, 2015 20:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Kwi 21, 2015 23:08
|
|
|
SgtR napisał/a: | Mówice co chcecie, ale po założeniu przegubu, nasmarowaniu i skręceniu zwisu wszystko pasowało! |
SgtR napisał/a: | To auto to jest kosmita |
SgtR napisał/a: | Zostało jeszcze strzelanie poduchy McPhersona, swap hamulców na 302mm i zwis gotowy |
opis mega długi ale da się to przeczytać rozumiem, że auto już działa a skoro tak to może
conpress napisał/a: | moze np jutro w Borsku sprawdzic dane katalogowe? |
SgtR napisał/a: | Potem, jak najbardziej |
czy teraz to już potem ?
daj znać może jakis wypad zrobimy gdzieś. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 12:44
|
|
|
Wiem, że długi, ale sama historia też była długa...
Widzę jesteś bardzo bojowo nastawiony . Nigdzie się nie ruszam, z 3 bardzo prozaicznych powodów:
- NIE MAM CZASU
- Cały czas mam checka, bez tego auto nie idzie tak jak powinno. Jak znajdzie się BOV hybrydowy, będzie ganianie .
- No i nie mam letnich opon, mają być na dniach.
Z ciekawostek, auto zawiozło mnie, i moich 3 pasażerów oraz nasz bagaż do Szczecina i spowrotem. Na 800km trasy spalanie wyniosło 11.2L gazu . 200+ koni, 1900kg wagi, i niech mi ktoś powie, że LPG to syf |
|
|
|
|
Lechu
Kierowca kat. B
Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 214 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 14:33
|
|
|
A ostatnio pisałeś że nie masz tych 200 km... a teraz się pojawiły ? Oryginalne 2,3 T5 ma ich 250. Chyba że ja się mylę |
|
|
|
|
SgtR
Kierowca kat. A Treser Łosi
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Kokoszkowy
|
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 16:34
|
|
|
Lechu napisał/a: | A ostatnio pisałeś że nie masz tych 200 km... a teraz się pojawiły ? Oryginalne 2,3 T5 ma ich 250. Chyba że ja się mylę |
Pisałem, że oryginalnych 250KM nie ma . Że będzie okolica 200KM. Oryginalne 2.3 T5 miało od 225 do 250 koni, to zależy od wersji. Moja ma mieć 250KM w serii. Tak jak pisze, zrobimy BOVa, zobaczymy ile koni mam naprawdę Teraz nawet nie opłąca się zakłądać RaceLogica |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Śro Kwi 22, 2015 18:08
|
|
|
Lechu napisał/a: | A ostatnio pisałeś że nie masz tych 200 km... a teraz się pojawiły ? Oryginalne 2,3 T5 ma ich 250. Chyba że ja się mylę |
oj tam, oj tam.. Lechu nie czepiaj się.. DUPOHAMOWNIA inercyjna zawsze prawdę Ci powie |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
|
|