autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Krzysztof
Pon Kwi 26, 2010 12:47
Plusy benzynowców nad ropniakami
Autor Wiadomość
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:09   Plusy benzynowców nad ropniakami

Plusy benzyny nad frytkownicami:



1.W zimie szybciej odpalisz benzynę i nie wydziela się parafina w baku tak jak w przypadku diesla

2.Benzynowiec nie musi mieć turbo by szybko jeździć a diesel musi :twisted:

3.Naprawy w silnikach benzynowych są znacznie tańsze w porównaniu do napraw w dieslach

4.Diesel nigdy nie będzie miał tak ładnie brzmiącego wydechu jak benzyna bo ma znacznie mniejsze ciśnienie spalin wylotowych

5.W silniki benzynowym można dokonać więcej modyfikacji "niskim kosztem" niż w silniku diesla

6.Dźwięk samego silnika np V8 benzyna jest niczym symfonia w porównaniu do klekocącej frytkownicy :twisted:
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:47   

pkt. 5 w dieslach z tubo łatwo można podnieść moc chipem



ale benzyniaki szczególnie zima szybciej osiągają temperaturę pracy i leci cieplutkie powietrze z nawiewów :D
 
 
 
misiek-stg
Kierowca Skutera



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 513
Skąd: z psychiatryka
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:21   

benzyna zimą zapali diesel nie koniecznie :P
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:30   

punkt 5 to chyba tylko Hondy sie tyczy-bo wszystkie inne auta benzynowe to ogromne koszta modów.W dieslu po chipie mozna spoko 50% mocy podniesc za no powiedzmy 1600 pln w dobrej firmie a w benzynie to sobie mozesz kompresor kupic i powiesic na sciane bo nie starczy nawet na rury :)
 
 
 
misiek-stg
Kierowca Skutera



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 513
Skąd: z psychiatryka
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:33   

Zgadzam się z Huraganem jak dokładać kompresor i resztę gratów to lepiej i taniej poszukać dawcę z konkretnym sercem i zrobić swap :)
 
 
Jar0
Kierowca kat. B



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Pomorze
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:15   

Plus benzyny nad dieslem?? hm .. :P

Zakres obrotów :D

Tam gdzie diesel się kończy, tam w benzynie dopiero zaczyna się zabawa :P

Fajnie benzyniaczkiem po bujać się w granicach czerwonego pola :P
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:35   

Co do punktu 5 chodziło mi o to że w Hondzie wystarczy wywalić katalizator i wstawić tam rurkę co wychodzi jakieś 20zł i już mamy około 7 koni więcej.Robimy wydech przelotowy na tłumiku a la WM i już kolejne 10km spokojnie dochodzi a jak na 2,25 calowej rurce to nawet i z 13 km.No i proszę już za około 400zł mamy 20 koni nie ingerując w sprawność silnika i nie musimy być nawet szpecami do tego by kazać komuś dorobić wydech o większej średnicy z innym tłumikiem na końcu.Planowanie głowicy też nie jest wielkim wydatkiem a to też pomaga.Nie jestem szpecem ale dla mnie to jest tani i łatwy tuning.Oczywiście nie powinno się porównywać silników turbo z silnikiem bez turbo bo możemy porównać np Nissana 200SX 1.8 turbo z jakimś autem diesla z turbo i już nam się zawody kończą nim się zaczęły :twisted:
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 01:03   

zamiast kata rurkę i mamy 7 koni więcej :) fajnie by było dobrze będzie jak 10 koni wyjdzie zaczynając od kolektora wydechowego 4-2-1 potem przelot np 2,25 cala oczywiście na tłumiku przelotowym
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 01:43   

Widać że nie wiesz jakie cuda potrafi zdziałać dobry wydech np w CRX :P
 
 
D2
Kierowca kat. B
Forever Eclipsed



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 367
Skąd: Stg/Warszawa
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 02:31   

z tym, że w większości aut zmieniając wydech lub dolot można więcej napsuć niż pomóc :P
 
 
Bushido
Mistrz Kierownicy



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 3494
Skąd: brać na paliwo?
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 02:36   

W większości aut to się zgodzę bo tam inżynierowie bardzo dokładnie robili wydechy ale niestety w KAŻDEJ starszej szybkiej Hondzie wydech jest do poprawek.Podstawa to wywalenie kata i cały wydech przelotowy.Potem jeszcze dochodzi kolektor 4-2-1 i wtedy można mówić że potencjał jest wykorzystany, bo niestety fabryka dała ciała a my pasjonaci musimy to poprawiać :)
 
 
EDI
Mistrz Kierownicy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2376
Skąd: się biorą czopki
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 02:05   

Bushido napisał:
Widać że nie wiesz jakie cuda potrafi zdziałać dobry wydech np w CRX :P


zgadzam się to musiał by być jakiś cud.. 20km z samego wydechu :lol:
 
 
Huragan
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 1453
Skąd: Starogard
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 02:23   

no tak i ze stożka 10KM to juz daje razem 30KM :) :)-A tak na poważnie to wiemy ze chodzi tu nie tylko o honde ,moim zdaniem w wiekszosci seryjnych aut mozna poprawic wydech w celu zwiekszenia mocy -nie koniecznie o 20KM .Wydech to powazna sprawa i na tym trzeba sie znac-bynajmniej w benzyniaku.wollnossaku.Kiedys w jednym z warsztztów wycinali mi kat zamiast niego wstawil mi kawalek rury od tdi (byla cieńsza ) jak mu mowie ze nie moze byc ciensza niz seria a on jak 1,9tdi na tym chodzi to sierra 2,0 ben tez pojdzie -po wyjezdzie od niego pojechalem do fachowca i naprawilem co tamten spier...ł. Nigdy więcej nie pojechałem do tego warsztatu
 
 
 
Jar0
Kierowca kat. B



Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 232
Skąd: Pomorze
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 12:30   

D2 napisał:
z tym, że w większości aut zmieniając wydech lub dolot można więcej napsuć niż pomóc :P




Ja się z tym zgadzam :) Jak zmieniać wydech to warto by mieć na to poparcie jakimiś wynikami z hamowni czy zmiana wydech na taki czy taki daje rezultat.
 
 
Eurochip
Maniak Resoraków
Master of Power


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Starogard / Londyn
Wysłany: Czw Gru 24, 2009 01:18   

Huragan napisał:
punkt 5 to chyba tylko Hondy sie tyczy-bo wszystkie inne auta benzynowe to ogromne koszta modów.W dieslu po chipie mozna spoko 50% mocy podniesc za no powiedzmy 1600 pln w dobrej firmie a w benzynie to sobie mozesz kompresor kupic i powiesic na sciane bo nie starczy nawet na rury :)




Ale dlaczego porownujesz Turbo Diesla do wolnossaka benzyny?? Jezeli porownamy Turbo Diesla do Turbo Benzyny to sprawa podnoszenia mocy jest podobna. :>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 12