Przesunięty przez: Krzysztof Pon Kwi 26, 2010 12:47 |
Plusy benzynowców nad ropniakami |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:09 Plusy benzynowców nad ropniakami
|
|
|
Plusy benzyny nad frytkownicami:
1.W zimie szybciej odpalisz benzynę i nie wydziela się parafina w baku tak jak w przypadku diesla
2.Benzynowiec nie musi mieć turbo by szybko jeździć a diesel musi
3.Naprawy w silnikach benzynowych są znacznie tańsze w porównaniu do napraw w dieslach
4.Diesel nigdy nie będzie miał tak ładnie brzmiącego wydechu jak benzyna bo ma znacznie mniejsze ciśnienie spalin wylotowych
5.W silniki benzynowym można dokonać więcej modyfikacji "niskim kosztem" niż w silniku diesla
6.Dźwięk samego silnika np V8 benzyna jest niczym symfonia w porównaniu do klekocącej frytkownicy |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 17:47
|
|
|
pkt. 5 w dieslach z tubo łatwo można podnieść moc chipem
ale benzyniaki szczególnie zima szybciej osiągają temperaturę pracy i leci cieplutkie powietrze z nawiewów |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:21
|
|
|
benzyna zimą zapali diesel nie koniecznie |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:30
|
|
|
punkt 5 to chyba tylko Hondy sie tyczy-bo wszystkie inne auta benzynowe to ogromne koszta modów.W dieslu po chipie mozna spoko 50% mocy podniesc za no powiedzmy 1600 pln w dobrej firmie a w benzynie to sobie mozesz kompresor kupic i powiesic na sciane bo nie starczy nawet na rury |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Pon Gru 21, 2009 22:33
|
|
|
Zgadzam się z Huraganem jak dokładać kompresor i resztę gratów to lepiej i taniej poszukać dawcę z konkretnym sercem i zrobić swap |
|
|
|
|
Jar0
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 232 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:15
|
|
|
Plus benzyny nad dieslem?? hm ..
Zakres obrotów
Tam gdzie diesel się kończy, tam w benzynie dopiero zaczyna się zabawa
Fajnie benzyniaczkiem po bujać się w granicach czerwonego pola |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 00:35
|
|
|
Co do punktu 5 chodziło mi o to że w Hondzie wystarczy wywalić katalizator i wstawić tam rurkę co wychodzi jakieś 20zł i już mamy około 7 koni więcej.Robimy wydech przelotowy na tłumiku a la WM i już kolejne 10km spokojnie dochodzi a jak na 2,25 calowej rurce to nawet i z 13 km.No i proszę już za około 400zł mamy 20 koni nie ingerując w sprawność silnika i nie musimy być nawet szpecami do tego by kazać komuś dorobić wydech o większej średnicy z innym tłumikiem na końcu.Planowanie głowicy też nie jest wielkim wydatkiem a to też pomaga.Nie jestem szpecem ale dla mnie to jest tani i łatwy tuning.Oczywiście nie powinno się porównywać silników turbo z silnikiem bez turbo bo możemy porównać np Nissana 200SX 1.8 turbo z jakimś autem diesla z turbo i już nam się zawody kończą nim się zaczęły |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 01:03
|
|
|
zamiast kata rurkę i mamy 7 koni więcej fajnie by było dobrze będzie jak 10 koni wyjdzie zaczynając od kolektora wydechowego 4-2-1 potem przelot np 2,25 cala oczywiście na tłumiku przelotowym |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 01:43
|
|
|
Widać że nie wiesz jakie cuda potrafi zdziałać dobry wydech np w CRX |
|
|
|
|
D2
Kierowca kat. B Forever Eclipsed
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 367 Skąd: Stg/Warszawa
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 02:31
|
|
|
z tym, że w większości aut zmieniając wydech lub dolot można więcej napsuć niż pomóc |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Gru 22, 2009 02:36
|
|
|
W większości aut to się zgodzę bo tam inżynierowie bardzo dokładnie robili wydechy ale niestety w KAŻDEJ starszej szybkiej Hondzie wydech jest do poprawek.Podstawa to wywalenie kata i cały wydech przelotowy.Potem jeszcze dochodzi kolektor 4-2-1 i wtedy można mówić że potencjał jest wykorzystany, bo niestety fabryka dała ciała a my pasjonaci musimy to poprawiać |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 02:05
|
|
|
Bushido napisał: | Widać że nie wiesz jakie cuda potrafi zdziałać dobry wydech np w CRX |
zgadzam się to musiał by być jakiś cud.. 20km z samego wydechu |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 02:23
|
|
|
no tak i ze stożka 10KM to juz daje razem 30KM :)-A tak na poważnie to wiemy ze chodzi tu nie tylko o honde ,moim zdaniem w wiekszosci seryjnych aut mozna poprawic wydech w celu zwiekszenia mocy -nie koniecznie o 20KM .Wydech to powazna sprawa i na tym trzeba sie znac-bynajmniej w benzyniaku.wollnossaku.Kiedys w jednym z warsztztów wycinali mi kat zamiast niego wstawil mi kawalek rury od tdi (byla cieńsza ) jak mu mowie ze nie moze byc ciensza niz seria a on jak 1,9tdi na tym chodzi to sierra 2,0 ben tez pojdzie -po wyjezdzie od niego pojechalem do fachowca i naprawilem co tamten spier...ł. Nigdy więcej nie pojechałem do tego warsztatu |
|
|
|
|
Jar0
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 232 Skąd: Pomorze
|
Wysłany: Śro Gru 23, 2009 12:30
|
|
|
D2 napisał: | z tym, że w większości aut zmieniając wydech lub dolot można więcej napsuć niż pomóc |
Ja się z tym zgadzam Jak zmieniać wydech to warto by mieć na to poparcie jakimiś wynikami z hamowni czy zmiana wydech na taki czy taki daje rezultat. |
|
|
|
|
Eurochip
Maniak Resoraków Master of Power
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 49 Skąd: Starogard / Londyn
|
Wysłany: Czw Gru 24, 2009 01:18
|
|
|
Huragan napisał: | punkt 5 to chyba tylko Hondy sie tyczy-bo wszystkie inne auta benzynowe to ogromne koszta modów.W dieslu po chipie mozna spoko 50% mocy podniesc za no powiedzmy 1600 pln w dobrej firmie a w benzynie to sobie mozesz kompresor kupic i powiesic na sciane bo nie starczy nawet na rury |
Ale dlaczego porownujesz Turbo Diesla do wolnossaka benzyny?? Jezeli porownamy Turbo Diesla do Turbo Benzyny to sprawa podnoszenia mocy jest podobna. :> |
|
|
|
|
|