Przesunięty przez: Krzysztof Pon Kwi 26, 2010 12:47 |
Plusy benzynowców nad ropniakami |
Autor |
Wiadomość |
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon Gru 28, 2009 22:21
|
|
|
Dobry benzyniak charakteryzuje sie rownomiernym rozwijaniem mocy od predkosci biegu jałowego do odcięcia, a nie jak w nowych TD, do 2tys nic sie nie dzieje, potem ogien i przy 4 zaczyna brakowac tchu.. No i kwestaia momentu, prawda, że diesel ma go sporo wiecej, ale nikt nie dodaje, ze musi on przejśc przez skrzynie biegów z przełożeniami o około 30% dłuzszymi, więc na kołach juz nie ma takiej różnicy jak na papierze. No i wiadomo kultura pracy i dzwięk wielocylindrowego (czyt pow. 4) silnika benzynowego .. bez porównania |
|
|
|
|
Eurochip
Maniak Resoraków Master of Power
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 49 Skąd: Starogard / Londyn
|
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 03:18
|
|
|
Lincoln napisał: | No i kwestaia momentu, prawda, że diesel ma go sporo wiecej, ale nikt nie dodaje, ze musi on przejśc przez skrzynie biegów z przełożeniami o około 30% dłuzszymi, więc na kołach juz nie ma takiej różnicy jak na papierze. |
Ojjj tutaj sie troszke zagalopowales. Dane z katalogowe a tym bardziej dane z wykresow z hamowni sa jak najbardziej przeprowadzone na kolach i nie ukrywajmy nowoczesny Turbo diesel ma bardzo wysoki moment obrotowy i faktycznie Turbo benzyna ma problem zeby mu dorownac oczywiscie jezeli porownamy pojemnosci, ilosc cylindrow itp. Jezeli twierdzisz inaczej to przedstawie Ci to na wykresach z Hamowni. |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 10:18
|
|
|
Eurochip napisał: | Lincoln napisał: | No i kwestaia momentu, prawda, że diesel ma go sporo wiecej, ale nikt nie dodaje, ze musi on przejśc przez skrzynie biegów z przełożeniami o około 30% dłuzszymi, więc na kołach juz nie ma takiej różnicy jak na papierze. |
Ojjj tutaj sie troszke zagalopowales. Dane z katalogowe a tym bardziej dane z wykresow z hamowni sa jak najbardziej przeprowadzone na kolach i nie ukrywajmy nowoczesny Turbo diesel ma bardzo wysoki moment obrotowy i faktycznie Turbo benzyna ma problem zeby mu dorownac oczywiscie jezeli porownamy pojemnosci, ilosc cylindrow itp. Jezeli twierdzisz inaczej to przedstawie Ci to na wykresach z Hamowni. |
pytanie do czego ma to auto służyć, bo jeżeli mówimy o normalnej jeździe na trasie to faktycznie dieslem jest łatwiej mniej zmian biegów itp. jeżeli natomiast odnosimy się do osiągów to przewaga jest jednak na benzynowy silnik. Wszelkie testy pokazują że benzyniak zawsze ma lepsze osiągi niż diesel.
Było to wyraźnie widać na STR gdzie moim dieslem objechałem kilka innych diesli ale z benzyniakami nie było szans.
Moja Alfa 2,4 178 km czas 16,XX a Tomka civic 1,5 czas 14,XX |
|
|
|
|
Eurochip
Maniak Resoraków Master of Power
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 49 Skąd: Starogard / Londyn
|
Wysłany: Śro Gru 30, 2009 03:25
|
|
|
caly czas porownujesz auta zupelnie innej klasy,wagi itp Jezeli mowisz ze diesle nie maja osiagow to co powiesz o Audi Q7 V12 TDI?? poczytaj w o nim w sieci jest spoooro a moze BMW 535d ?? Powiem Ci ze nie jezdziles jeszcze naprawde mocnym dieslem bez urazy oczywiscie. |
|
|
|
|
D2
Kierowca kat. B Forever Eclipsed
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 367 Skąd: Stg/Warszawa
|
Wysłany: Śro Gru 30, 2009 03:58
|
|
|
to nie jest temat, w którym można dojść do jednej wspólnej racji.. każdy będzie miał swoje zdanie i nic tego nie zmieni |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Gru 30, 2009 11:35
|
|
|
PAtrząc na wykres z hamowni czytam zawsze moc na silniku, uwzględniając, ze np 150hp i 320Nm a na ostatnim biegu przełożenie dłuższe niż np 2.0i (dajmy na to 150ps i 200Nm) o 30%, co powoduje, że jego moment spada do 225Nm , a tu już mamy niewielką róznice, a osiagi tych dwóch aut są bardzo zbliżone mimo sporej przewagi ON na papierze.
Krzyś tam liczy sie stosunek masa/moc, spróbuj sie z nim od 100km/h:)
POrownanie mocnego diesla z mocnym benzyniakiem, np bmw e38 740d i 740i, moc 250 i 280ps, moment 560 i 420Nm czas do setki 8.2 i 7sek, sporaa różnica, tak samo e65 745d (330ps i 750Nm) i 750i (355ps i 480Nm), 5.7 do 6.8 sek. Przy wyższych prędkościach różnice sie zacierają, a subiektywnie disels wydaje sie sporo mocniejszy, ależ oszustwo:) |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Gru 30, 2009 17:02
|
|
|
Eurochip napisał: | caly czas porownujesz auta zupelnie innej klasy,wagi itp Jezeli mowisz ze diesle nie maja osiagow to co powiesz o Audi Q7 V12 TDI?? poczytaj w o nim w sieci jest spoooro a moze BMW 535d ?? Powiem Ci ze nie jezdziles jeszcze naprawde mocnym dieslem bez urazy oczywiscie. |
cóż jeździłem już bardzo mocnym dieslem i bardzo mocnym benzyniakiem
http://www.metacafe.com/w...ol_in_top_gear/
ten filmik dużo pokazuje chyba ta sama klasa samochodu bardziej się nie da, co do Q7 wiem że jest szybkie ale czytałem właśnie porównanie do benzynowej BMW i przegrało nieznacznie czyli o 1,3 sekundy do setki w przypadku 5 czy 6 sek to przepaść,
I jeszcze jedno ja nie jestem przeciwnikiem diesli na co dzień jeżdżę dieslem i czasami benzynką,
Moje porównanie pewnie że było aut z innych klas itd. po prostu tylko czasy tych dwóch aut zapamiętałem, tak czy inaczej na STR diesel ma oddzielną klasę i nawet najmocniejszy przegrywał z benzynowym średnim tam samochodem. |
|
|
|
|
maxcivic
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 66 Skąd: Sucumin
|
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 02:06
|
|
|
Benzyniaki o wiele ładniej brzmią na przelocie niż diesle, i można ładnie pohałasować np w podziemnym parkingu:) |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 02:14
|
|
|
maxcivic napisał: | Benzyniaki o wiele ładniej brzmią na przelocie niż diesle, i można ładnie pohałasować np w podziemnym parkingu:) |
na parkingu podziemnym to duża zaleta podoba mi się Twój podpis już go kiedyś gdzieś widziałem na innym forum co masz pod maską mam nadzieję że opiszesz w dziale nasze samochody |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 02:57
|
|
|
diesle umieraja przy katowaniu -nie daja rady-moge sie zalozyc ze jak bym mial diesla o juz nie byl by napewno pierwszy zajezdzony silnior |
|
|
|
|
maxcivic
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 66 Skąd: Sucumin
|
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 21:54
|
|
|
Krzysztof napisał: | maxcivic napisał: | Benzyniaki o wiele ładniej brzmią na przelocie niż diesle, i można ładnie pohałasować np w podziemnym parkingu:) |
na parkingu podziemnym to duża zaleta podoba mi się Twój podpis już go kiedyś gdzieś widziałem na innym forum co masz pod maską mam nadzieję że opiszesz w dziale nasze samochody |
Wczoraj chciałem ale foty nie mogę jeszcze wsadzić dopiero dziś wieczorem miną 24 h |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 22:27
|
|
|
Max`a auto na razie tylko wygląda (1.5. 90ps) ale podobno szykuje się swap i podwojona moc pzdr Ziom |
|
|
|
|
Karol
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3344 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 00:22
|
|
|
O no patrzcie kto wreszcie zawitał hehe. Witam kolegę Maxa
Sąsiad jak piszesz o podwojonej mocy, to odrazu przychodzą mi na myśl 3 silniki:
B16A2 czyli 1.6 DOHC VTEC w serii 160 KM
B18C4 czyli 1.8 16V DOHC VTEC w serii 169KM
H22A, czyli silnik z Preludy 2.2 DOHC VTEC 185 KM w serii, ale nie wiem czy do Civa też wchodzi. Ale w sumie powinien
A więc MAX którą pozycję wybierasz z mojego skromnego zestawienia heheh ? pozdro |
|
|
|
|
maxcivic
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 66 Skąd: Sucumin
|
Wysłany: Pią Sty 08, 2010 00:38 :)
|
|
|
Mam w planach 1.8 ale na to Hania trochę musi poczekać |
|
|
|
|
Bushido
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3494 Skąd: brać na paliwo?
|
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 00:44
|
|
|
Skoro nie wybrałeś H22 to znaczy że nie lubisz metaloplastyki związanej z przeróbkami w komorze silnika bo tam podobno jest dużo rzeźbienia by wstawić ten silnik.B18 to bajeczka motor do civiców.A tak poza OT to mogę dodać że tak jak Huragan pisze o tym że diesle nie nadają się do katowania.Diesle dopiero od niedawna stały się otwartymi drzwiami do tuningu od kiedy chip tuning stal się bardziej popularny.Jest to wyciskanie mocy z silnika który był w zamiarze stworzony dla sknerusów którzy wolą ekonomię a nie sportowe zacięcie Dopiero niedawno zaczęto budować bardziej wyczynowe wersje "frytkownic" które są tworzone z myślą o sportowej jeździe.Puki co to jest dosłownie zarzynanie silników niż ich tuning bo w czasie ich produkcji nie myślano o innym ich przeznaczeniu niż po to by pan taksówkarz lub dziadzia mógl dojechać ekonomicznie i płynnie np do kościółka Dla tego CRX nigdy nie miał w planie być frytkownicą którą młodzi ludzie wzmocnią o 50% więcej koni przez chip i po roku butowania silnik kaput |
|
|
|
|
|