autostarogard.pl Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW #3 E36 #2 Compact #1
Autor Wiadomość
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 02:44   BMW #3 E36 #2 Compact #1

MODEL: E36 318TI rok 1995

SILNIK: M42B18 1,8l 16v 143 km, regulowane kółka rozrządu, przeststawione o kąt dający lepszą górę kosztem braku kulturalnego zachowania na niskich obrotach

UKLAD DOLOTOWY: seria, oil catch tank

UKLAD WYDECHOWY: homologowany

ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: wycięte co sie da,

UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia seria (mały getrag), dolozona szpera 4,44/5 25% więc mega krótka - max 180 km/h

ZAWIESZENIE: Gwint BC Racing, poliuretan wszędzie, rozpórka przód i tył,

UKLAD HAMULCOWY: swap hamulcow z 325i + tarcze nawiercane, nacinane z przodu, tył przejscie na tarcze z 325i, przewody oplot
BODY-KIT: maska laminat,
ŚRODEK: wspawana klatka (załącznik J), kubły bimarco evo i futura; pasy szelkowe 4punktowe 3" RRS, kierownica RRS, gasnica 1kg,

CAR-AUDIO: xD, szpera huczy

INNE: fele 17' styling 44; dystanse 20mm, + na tor slicki AVON 15'

Historia auta jest ciekawa bo wlasciciel dostal info od mojego kolegi ze bawie sie w wyscigi i lubie BMW. Zadzwonil i mowi ze ma do sprzedania compota z kubłami i na gwincie. Spieszylo mu sie bo lecial do robo do USA i szkoda mu bylo oddawac na szrot. Nie chcialem kolejnego złomka ale w koncu poszedłem po rozum do głowy ze okazji sie nie odrzuca i kupiłem okazyjnie compacta początkowo jako "dawce kublow i gwintu" do czerwonej coupe ktora chcialem budowac jako auto torowe...
Po obadaniu sprawy okazało się że compot jest doinwestowany i zdrowy blacharsko, klatka wspawana, mocowania pasow i kublow wspawane itp... jedynym minusem jest to, ze wlasciciel na Torze Poznan wpadl w bande z opon i podobno lapa silnika zerwana + silnik gasnie;
Kupilem.
Po wizycie w zaufanym warsztacie i wymianie mocowan silnika + gumy laczacej przeplywke z kolektorem, auto zyskalo 2 zycie.

Tak sie zaczęła moj przygoda z prawie wspaniałym autem o znienawidzonym wygladzie...


Auto jest fajne bo jest 100% autem wyscigowym/rajdowka i siedzac w srodku to sie czuje. Ale niestety 1,8 zabija zabawe... serio, krótkie przelozenia i zdrowy silnik nie nadrobia braku mocy...
Czerwona 2,5 samym dzwiekiem daje wiecej atrakcji niz biedne 1.8, o mocy nie wspominam bo dupochamownia twierdzi ze M50B25 przy "M52B28 w E39" nie jest atrakcjyjne ze względu na brak mocy od dołu.

Plany: swap na M50B25 z czewonej (+moze turbo na 400 HP jak mi sie nie odwidzi bo docelowo chcialbym V8).



















_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
Marynarz
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 1161
Skąd: Z kątowni
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 04:58   

Ahh te compacty 😁 no ale co gratulacje zakupu tej okazji 😁
Ostatnio zmieniony przez Marynarz Pią Lip 07, 2017 05:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KOSA
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 1706
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 05:01   

Niezła baza, fajnie przygotowane auto np do KJS.
Powodzenia.
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 09:48   

Fajne kubelki, kierownica i klatka. Tez chce :)
_________________
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 11:21   

w końcu konkret fura :) a silnik faktycznie lepiej wymienić, taniej pewnie będzie zrobić M54B30 auto będzie szybsze niż te V8 tak bynajmniej wychodziło na ćwierć mili.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
conpress
moderator



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2771
Skąd: z bliska
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 12:11   

świetne auto.. no do driftu to się średnio nadaje ale do KJS-ow jak najbardziej..

jakbyś wyrzucał ten motor - chętnie go przygarnę.. jestem pierwszy w kolejce.. :-D

tym bardziej że będzie z wiązka i całą resztą :-)

..parę monet za niego też odpalę ;-)
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.

Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."

Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..

 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 19:42   

Krzychu m54 to nie taka prosta sprawa. Bardziej złożony elektrycznie niż m50. Dużo pjerdolenia z sondami i Ews'ami
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bartek Pią Lip 07, 2017 19:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 19:53   

Bartek napisał/a:
Krzychu m54 to nie taka prosta sprawa. Bardziej złożony elektrycznie niż m50. Dużo pjerdolenia z sondami i Ews'ami


jak czytałem o swap V8 to wydaje się, że M54 wejdzie łatwiej, ogólnie już wiele tych swapów zrobiono.
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Bartek
Mistrz Kierownicy
[(00==()()==00)]



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 2987
Skąd: brac hajs na to
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 19:58   

M54b30 Mechaniczne to proscizna na zasadzie p&p. Dużo łatwiej niż V8, bo każde R6 czy to m50,m52, m54, s50 konstrukcyjne to to samo. Oczywiscie, że wszystko się da ale kwestia ile czasu i pieniędzy chce się temu poświęcić. Do tego jeżeli chce się mieć V8 to niestety ale trzeba mieć przy domu stacje benzynowe bo jest przepaść w różnicy spalania
_________________
Ostatnio zmieniony przez Bartek Pią Lip 07, 2017 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 20:05   

ja właśnie sie odniosłem do swap na V8 kosztowo wychodzi wg tego co czytałem dużo więcej niż nawe na M54B30
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Pon Lip 10, 2017 00:16   

jesli mialbym pakowac v8 to tylko LS z jakiegos chevroleta ze wzgledu na wymiary i pancernosc;
M60/62 to porazka - wielka ciezka krowa ktorej montaz w E36 to gruba jazda ktora konczy sie garbem na masce lub brakiem przeswitu...

ale tak jak powiedzieliscie to są koszty i to duuze... więc jak nie wygram w lotto albo nie dostane spadku po dziadku z USA to pewnie pod maske trafi M50B25 które mam i moze jakas suszarka ;)
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
Tomix
Kierowca Rajdowy


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 1933
Skąd: Pączewo
Wysłany: Pon Lip 10, 2017 01:24   

są odpowiednie miski pod swap :)
 
 
Tomek
Kierowca Rajdowy



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Sie 2010
Posty: 636
Skąd: Starogard
Wysłany: Śro Wrz 20, 2017 02:11   

Update:
auto swapnięte na M50B25 - niby prosta sprawa, dużo wiedzy w necie ale mimo to multum części nie pasowało (poradniki o nich nie wspominały) i trzeba było je wyjąć z czerwonej, całe szczęście że był kompletny jeżdżący dawca... podziwiam optymizm zawodników kupujących sam silnik

jazda tym autem wreszcie sprawia frajdę :twisted: B25 + szpera 4,45 = petarda,

Plany na przyszłość:
- redukcja wagi laminatami - nadkola, klapa bagżnika, zastanawiam się nad drzwiami bo czesto latam po miescie i watpie ze da się przymocowac boczki ktore mi sie przydaja chocby do oparcia lewej reki,
- zmiana skrzyni z getrag'a na pancernego ZF'a
- montaż hydrołapy na dodatkowch zaciskach,
_________________
Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo
 
 
Krzysztof
moderator



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 14807
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: Śro Wrz 20, 2017 08:30   

A ja drifterow szukalem na niedziele 😎
_________________
Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar

Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14