BMW #3 E36 #2 Compact #1 |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 02:44 BMW #3 E36 #2 Compact #1
|
|
|
MODEL: E36 318TI rok 1995
SILNIK: M42B18 1,8l 16v 143 km, regulowane kółka rozrządu, przeststawione o kąt dający lepszą górę kosztem braku kulturalnego zachowania na niskich obrotach
UKLAD DOLOTOWY: seria, oil catch tank
UKLAD WYDECHOWY: homologowany
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: wycięte co sie da,
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia seria (mały getrag), dolozona szpera 4,44/5 25% więc mega krótka - max 180 km/h
ZAWIESZENIE: Gwint BC Racing, poliuretan wszędzie, rozpórka przód i tył,
UKLAD HAMULCOWY: swap hamulcow z 325i + tarcze nawiercane, nacinane z przodu, tył przejscie na tarcze z 325i, przewody oplot
BODY-KIT: maska laminat,
ŚRODEK: wspawana klatka (załącznik J), kubły bimarco evo i futura; pasy szelkowe 4punktowe 3" RRS, kierownica RRS, gasnica 1kg,
CAR-AUDIO: xD, szpera huczy
INNE: fele 17' styling 44; dystanse 20mm, + na tor slicki AVON 15'
Historia auta jest ciekawa bo wlasciciel dostal info od mojego kolegi ze bawie sie w wyscigi i lubie BMW. Zadzwonil i mowi ze ma do sprzedania compota z kubłami i na gwincie. Spieszylo mu sie bo lecial do robo do USA i szkoda mu bylo oddawac na szrot. Nie chcialem kolejnego złomka ale w koncu poszedłem po rozum do głowy ze okazji sie nie odrzuca i kupiłem okazyjnie compacta początkowo jako "dawce kublow i gwintu" do czerwonej coupe ktora chcialem budowac jako auto torowe...
Po obadaniu sprawy okazało się że compot jest doinwestowany i zdrowy blacharsko, klatka wspawana, mocowania pasow i kublow wspawane itp... jedynym minusem jest to, ze wlasciciel na Torze Poznan wpadl w bande z opon i podobno lapa silnika zerwana + silnik gasnie;
Kupilem.
Po wizycie w zaufanym warsztacie i wymianie mocowan silnika + gumy laczacej przeplywke z kolektorem, auto zyskalo 2 zycie.
Tak sie zaczęła moj przygoda z prawie wspaniałym autem o znienawidzonym wygladzie...
Auto jest fajne bo jest 100% autem wyscigowym/rajdowka i siedzac w srodku to sie czuje. Ale niestety 1,8 zabija zabawe... serio, krótkie przelozenia i zdrowy silnik nie nadrobia braku mocy...
Czerwona 2,5 samym dzwiekiem daje wiecej atrakcji niz biedne 1.8, o mocy nie wspominam bo dupochamownia twierdzi ze M50B25 przy "M52B28 w E39" nie jest atrakcjyjne ze względu na brak mocy od dołu.
Plany: swap na M50B25 z czewonej (+moze turbo na 400 HP jak mi sie nie odwidzi bo docelowo chcialbym V8).
|
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
Marynarz
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 1161 Skąd: Z kątowni
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 04:58
|
|
|
Ahh te compacty 😁 no ale co gratulacje zakupu tej okazji 😁 |
Ostatnio zmieniony przez Marynarz Pią Lip 07, 2017 05:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KOSA
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 1706 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 05:01
|
|
|
Niezła baza, fajnie przygotowane auto np do KJS.
Powodzenia. |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 09:48
|
|
|
Fajne kubelki, kierownica i klatka. Tez chce |
_________________
|
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 11:21
|
|
|
w końcu konkret fura a silnik faktycznie lepiej wymienić, taniej pewnie będzie zrobić M54B30 auto będzie szybsze niż te V8 tak bynajmniej wychodziło na ćwierć mili. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
conpress
moderator
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2771 Skąd: z bliska
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 12:11
|
|
|
świetne auto.. no do driftu to się średnio nadaje ale do KJS-ow jak najbardziej..
jakbyś wyrzucał ten motor - chętnie go przygarnę.. jestem pierwszy w kolejce..
tym bardziej że będzie z wiązka i całą resztą
..parę monet za niego też odpalę |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Jerome Le Banner: "...W siłowni możesz wypracować sobie mięśnie klatki lub mięśnie ud. Nie możesz jednak wzmocnić swoich jaj, albo się z nimi urodziłeś albo nie..."
Jeśli facet mówi, że coś naprawi, to znaczy, że to zrobi. Nie trzeba mu o tym cały czas co pół roku przypominać..
|
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 19:42
|
|
|
Krzychu m54 to nie taka prosta sprawa. Bardziej złożony elektrycznie niż m50. Dużo pjerdolenia z sondami i Ews'ami |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Pią Lip 07, 2017 19:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 19:53
|
|
|
Bartek napisał/a: | Krzychu m54 to nie taka prosta sprawa. Bardziej złożony elektrycznie niż m50. Dużo pjerdolenia z sondami i Ews'ami |
jak czytałem o swap V8 to wydaje się, że M54 wejdzie łatwiej, ogólnie już wiele tych swapów zrobiono. |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Bartek
Mistrz Kierownicy [(00==()()==00)]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2987 Skąd: brac hajs na to
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 19:58
|
|
|
M54b30 Mechaniczne to proscizna na zasadzie p&p. Dużo łatwiej niż V8, bo każde R6 czy to m50,m52, m54, s50 konstrukcyjne to to samo. Oczywiscie, że wszystko się da ale kwestia ile czasu i pieniędzy chce się temu poświęcić. Do tego jeżeli chce się mieć V8 to niestety ale trzeba mieć przy domu stacje benzynowe bo jest przepaść w różnicy spalania |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Bartek Pią Lip 07, 2017 20:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Pią Lip 07, 2017 20:05
|
|
|
ja właśnie sie odniosłem do swap na V8 kosztowo wychodzi wg tego co czytałem dużo więcej niż nawe na M54B30 |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pon Lip 10, 2017 00:16
|
|
|
jesli mialbym pakowac v8 to tylko LS z jakiegos chevroleta ze wzgledu na wymiary i pancernosc;
M60/62 to porazka - wielka ciezka krowa ktorej montaz w E36 to gruba jazda ktora konczy sie garbem na masce lub brakiem przeswitu...
ale tak jak powiedzieliscie to są koszty i to duuze... więc jak nie wygram w lotto albo nie dostane spadku po dziadku z USA to pewnie pod maske trafi M50B25 które mam i moze jakas suszarka |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
Tomix
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2012 Posty: 1933 Skąd: Pączewo
|
Wysłany: Pon Lip 10, 2017 01:24
|
|
|
są odpowiednie miski pod swap |
|
|
|
|
Tomek
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 636 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Śro Wrz 20, 2017 02:11
|
|
|
Update:
auto swapnięte na M50B25 - niby prosta sprawa, dużo wiedzy w necie ale mimo to multum części nie pasowało (poradniki o nich nie wspominały) i trzeba było je wyjąć z czerwonej, całe szczęście że był kompletny jeżdżący dawca... podziwiam optymizm zawodników kupujących sam silnik
jazda tym autem wreszcie sprawia frajdę B25 + szpera 4,45 = petarda,
Plany na przyszłość:
- redukcja wagi laminatami - nadkola, klapa bagżnika, zastanawiam się nad drzwiami bo czesto latam po miescie i watpie ze da się przymocowac boczki ktore mi sie przydaja chocby do oparcia lewej reki,
- zmiana skrzyni z getrag'a na pancernego ZF'a
- montaż hydrołapy na dodatkowch zaciskach, |
_________________ Nic nie dało ludzkości tylu wynalazków co lenistwo |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Wrz 20, 2017 08:30
|
|
|
A ja drifterow szukalem na niedziele 😎 |
_________________ Człowiek może osiągnąć wszystko czego pragnie, jeśli tylko pomoże innym w osiągnięciu tego – czego oni pragną.
Zig Ziglar
Moja Niemiecka Taryfa
http://www.autostarogard.pl/viewtopic.php?t=7001 |
|
|
|
|
|