Zamknięty przez: Bushido Sob Kwi 10, 2010 14:16 |
Lincoln- Opel Calibra, 1993r |
Autor |
Wiadomość |
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 11:42 Lincoln- Opel Calibra, 1993r
|
|
|
MODEL: Calibra. 93, coupe
SILNIK: SWAP
UKLAD DOLOTOWY: Ori z omegi
UKLAD WYDECHOWY: Ori z omegi, brak katów
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: komputer, wskazniki, podswietlanie itp.
UKLAD NAPĘDOWY: F20 z wersji 16v (150ps)
ZAWIESZENIE: H&R -30mm
UKLAD HAMULCOWY: całość z turbo (288mm i 260mm tył) Ferodo i Brembo
BODY-KIT: Last zderzak, dokąłda z tyłu
ŚRODEK: Skóra podgrzewana, dodatkowe wskaźniki, kierra by HOnda
CAR-AUDIO: Deh4400RB, 6 głośników
Opelka mam już 4 lata, w tym czasie sporo się wydarzyło:
silnik obrócił panewkę (SWAP na taki sam od Vectry),
Wymiana zderzaczka,
Naprawa klimki
Wymiana skrzyni (z automatu na manula od 2.0 16V, niestety naprawa aut. okazała się kosmicznie droga)
Wstawienie skórki i xenonków (4300K)-bardzo słabe seryjne oświetlenie
Zabudowa zegarów
Wymiana kierownicy i paru innych pierdoł we wnętrzu
Zawias H&R –30mm, oraz felgi Borbet 16’
Dużą zaletą tego autka jest tez fakt produkcji w Finlandii, dzięki czemu nie ma praktycznie kłopotu z korozja
Jak widać na zdjęciach jakiegoś tuningowego szału nie ma, autko bliskie serii, tylko z kilkoma nielicznymi dodatkami
<span style="color: red"><span style="font-size: 7px; line-height: normal">Wkleiłem opis do pierwszego postu. Pozdrawiam, Elchupakabra</span></span> |
Ostatnio zmieniony przez Bushido Śro Kwi 14, 2010 19:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 12:17
|
|
|
fajna kierownica, a jaki tam teraz jest silnik, jak znajdziemy czas na gtecha to sprawdzimy jak i co u Ciebie siedzi.
sprawdzałem jakie jest przekłamanie gtecha porównując do czasów na ćwierć mili wyszło że około 5% na nasza korzyść więc jak masz na getechu 7 sek do setki to w realu możesz mieć 7,4 czyli jakiś tam pogląd jest. |
|
|
|
|
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 274 Skąd: z garażu
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 12:24
|
|
|
Cholera, pierwsza Cali która mi się nawet podoba
Ładna bo w serii zostawiona, co zdarza się mało kiedy.
To jaki tam silnik siedzi?
ps. Uzupełnij proszę opis w/g wzoru. |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 14:29
|
|
|
MODEL: Calibra. 93, coupe
SILNIK: SWAP
UKLAD DOLOTOWY: Ori z omegi
UKLAD WYDECHOWY: Ori z omegi, brak katów
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: komputer, wskazniki, podswietlanie itp.
UKLAD NAPĘDOWY: F20 z wersji 16v (150ps)
ZAWIESZENIE: H&R -30mm
UKLAD HAMULCOWY: całość z turbo (288mm i 260mm tył) Ferodo i Brembo
BODY-KIT: Last zderzak, dokąłda z tyłu
ŚRODEK: Skóra podgrzewana, dodatkowe wskaźniki, kierra by HOnda
CAR-AUDIO: Deh4400RB, 6 głośników
Ogolnie lubie auta w serii, kiedys jak znajde pokaże zdjecia jak wygladała przy zakupie, ale troche czasu i wróciło prawie wszytko do normy (poza lusterkami m3, ktore mi sie nie widzą)
Silnik....heh |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 14:37
|
|
|
a Teraz już golasik
Pierw trzba było kupić dawce, potem go rozebrać i wyciąnąc potrzebne części, a na wszelki wypadek przejrzeć cały silniczek:
Wyszły przy okazji pewne kwiatki więc zabrałem sie za kompletny przegląd i małą regeneracje silniczka:
Gotowe głowice po planowaniu i doszlifowaniu zaworów:
Dodam, że cały projekt realizowałem własnoręcznie, poza ściagnięciem immo ze sterownika ECU:) CZas realizacji około miesiaca, ale trzeba było w tym okresie nadal normalnie pracowac i wykorzystywac urlop do maska:) |
Ostatnio zmieniony przez Lincoln Pią Lut 26, 2010 02:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 14:51
|
|
|
100% dobrze wykonanej pracy pozdrawiam |
|
|
|
|
Ten Zły Tomek
Kierowca kat. B
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 274 Skąd: z garażu
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 15:50
|
|
|
No i taka robota mi się podoba. Graty, niech się spisuje. |
|
|
|
|
tomlem666
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 53 Skąd: Pelplin
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 15:56
|
|
|
podziwiam autko dobra robota! |
|
|
|
|
misiek-stg
Kierowca Skutera
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 513 Skąd: z psychiatryka
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 22:11
|
|
|
Dobra maszyna a najważniejsze eleganckie serducho graty za wkład roboty |
|
|
|
|
EDI
Mistrz Kierownicy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 2376 Skąd: się biorą czopki
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 22:31
|
|
|
bardzo profi.. robota opel vectribla |
|
|
|
|
ector
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 79 Skąd: pomorze
|
Wysłany: Śro Wrz 23, 2009 23:14
|
|
|
noo..to mi się podoba, Cali, która nie jest przykładem wiejskiego ', tylko lusterka zmienić i jest bdb |
|
|
|
|
IMKER [Usunięty]
|
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 01:38
|
|
|
no no bryczka jak ta lala:) szacun |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3311 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 09:08
|
|
|
Heh, mało kiedy spotyka sie pozytywne opinie o tym aucie, dzieks Panowie:-)
A teraz dane nowego motoru:
Silnik z omegi mV6 96 '
-3.0 V6 24V
-moc nowej jednostki 211ps 6000obr
-moment max 270Nm 3500obr
ALe trzeba będzie zweryfikowac moc, bo wiadomo, że silnik w omedze jest wzdłużnie, w calibrze poprzecznie, co wymusiło kilka zmian, ktore mogły spowodowac spadek mocy w stosunku do serii(wydech, krotszy dolot) |
|
|
|
|
Huragan
Kierowca Rajdowy
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 1453 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 18:06
|
|
|
Przemo moje gratulacje i oby duzo radości przyniosło to cacko-chociaz to przedniak ale zawsze na wstecznym mozna polatać :):) |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14807 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Czw Wrz 24, 2009 18:12
|
|
|
Huragan napisał: | Przemo moje gratulacje i oby duzo radości przyniosło to cacko-chociaz to przedniak ale zawsze na wstecznym mozna polatać :):) |
zawsze można poskakać przez przeszkody jak Tico |
|
|
|
|
|