Przesunięty przez: Krzysztof Pon Kwi 26, 2010 12:47 |
Plusy benzynowców nad ropniakami |
Autor |
Wiadomość |
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 13:34
|
|
|
Panowie to jest temat rzeka ja już dawno zrozumiałem że każdy z tych motorów ma swoje wady i zalety i porównywanie nie ma sensu.Zizle strasznie skoczyły technologicznie do przodu i dogoniły PB w osiągach i takie są fakty.wystarczy porównać dwa te same auta z tą samą mocą mam na myśli golfy IV 1.8T i 1.9tdi oba po 150 KM jednak momentem obrotowym się róznią i powyżej 100 km/h zizel już ładnie odstawia benzyne.Tak już jest i trzeba się zt ym pogodzić i cieszyć się tym że dezel nigdy nie będzie brzmieć jak PB. |
|
|
|
|
Dawid
Maniak Resoraków
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 146 Skąd: Starogard
|
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:00
|
|
|
Krzysztof napisał: |
pytanie do czego ma to auto służyć, bo jeżeli mówimy o normalnej jeździe na trasie to faktycznie dieslem jest łatwiej mniej zmian biegów itp. |
Silnik benzynowy ma większy zakres obrotów, więc przy normalnej jeździe, rzadziej zmienia się biegi np. w moim fiacie (6 biegów) na 5 biegu bez problemu można jechać 50-180 km/h
(gorzej jest z wyprzedzaniem). Przeciętnym Turbo dieslem w zasadzie można jechać w zakresie od 1800-4000 obr/min |
|
|
|
|
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Pią Sty 15, 2010 18:09
|
|
|
No nie do konca diesle sa bardziej elastyczne bo mają wiekszy moment obrotowy tzn wiecej siły a jeżeli chodzi o jazde na 5 -50 km/h to nie wiem jak to jest z 6 biegowymi skrzyniami ale każdy silnik ma jakiś tam swoj zakres obrotów w jakich powinien pracować i jazda na wysokim biegu i niską predkości jest najzwyklejszym meczeniem silnika i sprzegła. |
|
|
|
|
domin
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 38 Skąd: starogard
|
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 01:14
|
|
|
meczenie sprzegla? a co ma do tego sprzeglo? co za roznica dla sprzegla czy jedziesz 50 czy 180kmh?
pozdrawiam |
|
|
|
|
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 01:33
|
|
|
Jak uda mi się znależć artykuł o tym to zamieszczę poprostu sprzegło pracuję również pod wiekszym obciążeniem wtedy można to zaobserwować jak się ma nadpalone lekko slizgającę się sprzęgło na wysokim biegu i niskiej predkości umrze do końca |
|
|
|
|
maxcivic
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 66 Skąd: Sucumin
|
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 01:44
|
|
|
Tylko na grzyba jeżdzić 50 km/h na 5 |
|
|
|
|
Lincoln
MEGA MODERATOR
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 3313 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 12:50
|
|
|
Skrzynie i spzęgło zabijają strzały ze sprzęgła i zbyt wysoki moment obrotowy, ale na 5 biegu przy 50km/h jest go jak na lekarstwo... |
|
|
|
|
Krzysztof
moderator
Pomógł: 15 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 14808 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: Sob Sty 16, 2010 16:25
|
|
|
Dawidowi pewnie chodziło o to że można jechać z taka prędkością nie przyśpieszając po prostu toczyć się 50km/h |
|
|
|
|
domin
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 38 Skąd: starogard
|
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 01:34
|
|
|
lincoln ma racje, a marass nie. pozdrawiam |
|
|
|
|
marasss2
Kierowca Skutera
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 525 Skąd: STAROGARD GD
|
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 01:55
|
|
|
Faktycznie panowie walnołem głupotę własnie to nie o sprzegło chodziło tylko o dwumas;/ tak to jest jak się czyta dużo i ma się słabą pamięć. |
|
|
|
|
domin
Maniak Resoraków
Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 38 Skąd: starogard
|
Wysłany: Nie Sty 17, 2010 02:02
|
|
|
nic sie nie stalo, brakuje ludzi ktorzy potrafia przyznac sie do bledu, tak trzymac. z dwumasem to dlugi temat ale zgadza sie.przy nizszych obrotach wiecej "tanczy" (pracuje) ten dwumas. pozdrawiam |
|
|
|
|
|